Thursday, March 18, 2010

Pengijazahan..sesi jan2010

Assalamualaikum wbt

Ni adalh artkel pertame sy untk blog ini.Jadi segala kelantangan dan klemhan harap dapt diberi tunjuk ajar oleh semua...
Pengijazahan
Secara umumnye setiap ahli silat cekak Hanafi akan mengalami peristwa pengijazahan apbla buat pertama kli menyertai silat ini.Pengijazahan ini adalah satu majlis memberi keizinan untuk ahli baru agar dapat mula mempelajari buah yang terdapat dalam silibus silat ini.

Dan pd kli ini seramai 7 siswa beserta 12 siswi POLISAS telh mengambil ijazah pd 13Mac lalu.Mereka juga disertai olh ahli buah potong iaitu seramai 4 orang dan mereka ini telh diijazahkan oleh Yang Mulia Guru Utama En Radzi b Hj Hanafi sendiri. Majlis ini diadakan di Surau Jabatan Kejuruteraan Awam POLISAS dan dimeriahkan lgi dengan kehadiran beberapa Ahli Majlis Tertinggi ersatuan dr cawangaN PAHANG dan ahli silat yang lain.

Hmm sungguh cekal hati ahli2 bru persatuan ini.. walaupon majlis pengijazahan ini dilakukan pada hari cuti pertangahan semester, mereka sanggup berkorban dan menghadiri majlis ini dengan penuh rasa keyakinan untuk mempelajari seni silat ini..

Jadi harapan kami semua kapada ahli baru ialah diharap semua dapat memberi kerjasama penuh atas segala aktiviti yang akan dijalankan oleh persatuan dan terus bersama membantu menjayakan persatuan ini.
Sekian

SENI BELADIRI PERTINGKAT PERIBADI

1 comment:

  1. salam..smua..dalam menempuhi hdup sbagai seorang insan jaganlah kita lupa kepadaNya....sntiasalah berdoa semoga hidup kite diberkati...pelajaran berjalan lancar...good luck..wakakak..arigatoo

    ReplyDelete